Kamer: T11-17
Telefoon: 010 408 2116
E-mail: vanherpen@risbo.eur.nl

drs. S.G.A. (Sanne) van Herpen

Onderwijsadviseur/Onderzoeker

Sanne van Herpen (MSc) werkt sinds 2007 als onderwijskundig onderzoeker en adviseur bij Risbo. In haar werk richt zij zich voornamelijk op het thema studiesucces in het hoger onderwijs. Als onderzoeker verdiept zij zich momenteel middels een promotietraject in de transitie van het vwo naar de universiteit. Met behulp van kwalitatief, kwantitatief en experimentele onderzoeksmethoden bestudeert zij hoe studenten zich voorbereiden op en omgaan met de overstap van het vwo naar de universiteit en wat voor effect dat heeft op hun prestaties in het eerste jaar op de universiteit. Als adviseur past zij de opgedane kennis toe om docenten en managers te ondersteunen bij het (her)ontwikkelen van onderwijs en studentbegeleiding. Daarnaast geeft zij incidenteel les op het gebied van onderzoeksmethoden.
Sanne van Herpen studeerde Pedagogische Wetenschappen & Onderwijskunde aan de Radboud Universiteit Nijmegen. In 2007 studeerde zij af op professionaliseringsbehoeften van universitaire docenten.

 
Projecten
IHS RMT 2015
Instroommonitor 2014
Ondersteuning G5-onderzoeksteam
Pre Academic Development Program Leren Studeren
Curriculumscan LERO
Alle projecten van Sanne
 
 
 
Publicaties
Herpen, S.G.A. van (2015, juni 4). Transitie naar het hoger onderwijs. Amsterdam, Universiteit van Amsterdam en Hogeschool van Amsterdam.
Herpen, S.G.A. van, Meeuwisse, M., Hofman, W.H.A. & Severiens, S.E. (2015, juni 17). De effecten van een Pre-Academic Programma op studiesucces in het eerste jaar. Leiden, Onderwijs Research Dagen.
Herpen, S.G.A. van, Meeuwisse, M. & Arends, L.R. (2015, augustus 23). Early predictors of first-year academic achievement: effort, self-efficacy and college choice. Limassol, Cyprus, 20th JURE Conference.
Herpen, s.G.a. van, Meeuwisse, M., Hofman, W.H.A. & Severiens, S. (2015, augustus 25). Types of adjustment during the transition to university. Limassol, Cyprus, 16th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction 2015.
Herpen, S.G.A. van, Meeuwisse, M. & Arends, L.R. (2015, augustus 25). Early predictors of first-year academic achievement: effort, self-efficacy and college choice. Limassol, Cyprus, 16th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction 2015.
Alle publicaties van Sanne
 
 
 
kwaliteitszorg diversiteit evaluatie research Hogeschool Rotterdam tentamen risicojongeren dagboek training meetinstrument onderwijsinnovatie toetsing consultancy Erasmus Universiteit studiesucces geluk
 
Tel 010 408 21 24
Fax 010 408 11 41
Email info@risbo.eur.nl
Burgemeester Oudlaan 50
3062 PA Rotterdam
twitter.com/risbo_news